Orădenii s-au obișnuit cu mijloacele moderne de plată. Numărul încasărilor online s-a dublat


Evidențele ale Drecției Economice din cadrul Primăriei arată că și anul acesta cetățenii Oradiei sunt disciplinați când vine vorba de a da Cezarului ce este al Cezarului.


Atât persoanele fizice, cât și cele juridice au fost mai ”harnice” anul acesta și s-au prezentat în număr mai mare decât în aceeași perioadă a anului trecut la ghișeele Primăriei. Creșterea în procente este 2,7.


La ghișee vorba vine, pentru că mai puțin de jumătate din aceste încasări(43%) au fost realizate direct la ghișeu.


În ceea ce privește restul, 24% din impozite și taxe sunt achitate online, 15% sunt achitate prin ordin de plată, 10% prin POS, 4% prin unitățile CEC, iar 3% la oficiile Poștei Române. Asta în cazul persoanelor fizice.


În ceea ce privește sumele încasate de la companii (persoane juridice), un procent de 93% reprezintă sumele achitate prin ordin de plată, 3% la ghișeele casieriei Primăriei Oradea, 1% prin POS și 3% online, neînregistrându-se plăți prin unitățile CEC Bank sau la oficiile Poștei Române.


Atfel,  sumele încasate prin utilizarea serviciilor  online de plăți a crescut cu 110% în cazul cetățenilor și cu 162% în cazul companiilor, față de aceeași perioadă a anului 2018.


Totodată, cuantumul sumelor încasate prin casierie a înregistrat o scădere cu 7% în cazul cetățenilor și cu 1% în cazul companiilor.


Tendința se menține crescătoare, pentru că plata online are mai multe avantaje: economia de timp, confortul, rapiditatea, precum și independența geografică și temporală.

Adauga comentariu