Sărăcie, inconștiență sau ”mica înțelegere”? Aproape jumătate din șoferii bihoreni opriți în trafic de inginerii RAR circulau cu mașinile defecte

Concret, peste 47% din cele aproape 2500 de mașini oprite în trafic prezentau neconformități, iar 31 de autoturisme prezentau defecțiuni incluse în categoria ”pericol iminent de accident”, reiese din bilanțul controalelor efectuate anul trecut la nivelul Bihorului.


Cu toate acestea, nu a fost reținut nici un premis de conducere, au fost retrase doar 358 de certificate de înmatriculare și aplicate doar puțin peste 520 de amenzi.


La cât de ”aspre” au fost pedepsele, putem înțelege lesne de ce persistă mentalitatea românească de ”merge și așa” și de ce situația din Bihor este una care o reflectă pe cea generală, de la nivel național.


Pentru a îndulci lucrurile, purtătorul de cuvânt al RAR, Roxana Dima, spune că ”rezultatele controalelor desfășurate în trafic nu reflectă starea generală a parcului auto din România, deoarece echipajele mixte RAR – Poliție opresc pentru verificare doar acele vehicule care sunt susceptibile de a prezenta defecțiuni”.


Cu alte cuvinte, nici măcar nu au fost oprite în mod sistematic mașinile, ci doar cele pe care le vedeai cu ochiul liber că sunt rable. De parcă o mașină proaspăt vopsită nu poate fi cu sistemul de frânare defect.


Adevărul este că ne complacem în situația în care circulăm oricum și cu orice, invocând nivelul scăzut de trai și crezând că ”nouă nu ni se poate întâmpla”.


Cumpărăm ”cazane ruginite pe roți” doar pentru că au vreo siglă celebră pe ele, și nu mai avem bani pentru o inspecție tehnică periodică ”pe bune”.


Mergem în continuare cu ”plicul” la RAR și răcnim din toți rărunchii să intre corupții la pușcărie. Chiar, cât mai costă o ”șpăguță” la RAR?

Adauga comentariu