Secretele lui Bolojan: cum a reușit să pună Oradea pe harta turismului internaţional!

După ce a fost declarat omul anului de către o publicație din Cluj-Napoca, după ce a fost mai aplaudat decât primarul Clujului și echipa de candidați la europarlamentare, primarul Oradiei este din nou în prim-planul opiniei publice, după ce a participat săptămâna aceasta la Conferinţa Naţională a Industriei Ospitalităţii, de la București.

El a fost invitat special la cea de a treia ediție a evenimentului pentru a explica cum a transformat Oradea într-un oraş european în adevăratul sens al cuvântului, din ce în ce mai apreciat de turiştii români, dar şi de cei străini.

Potrivit stirilekanald.ro, Ilie Bolojan a dezvăluit o parte din secretele reuşitei lui.

”Secretul lui Polișinel” pare a fi asociația de promovare a turismului din care fac parte restaurantele și hotelurile.

”Nu noi administrăm, ci această asociație. Iar noi, cu un buget de 1 milion de euro, încercăm să facem evenimente. Iar cei care fac parte din asociație le aprobă sau nu. Astfel, banii care ar putea fi cu scop electoral sunt cenzurați de profesioniștii în domeniu”, a declarat Bolojan la eveniment.

O altă explicație este aceea că deși Primăria este cea care dorește dezvoltarea orașului, nu ea este cea care o realizează, ci companiile. Primăria este cea care creează doar condițiile pentru ca firmele să poată dezvolta orașul.

Municipalitatea extinde spațiile pietonale, reface fațadele și impune anumite constrângeri. De exemplu, nu permite tonete sau chioșcuri în zona centrală, pentru că nu ar fi corect față de restaurante și de cei care sunt obligați să își refacă fațadele.

De asemenea, impune orare obligatorii și încearcă să țină toate spațiile comerciale deschise. Cei care nu țin deschis spațiul 11 luni pe an, sunt impozitați suplimentar cu 50%.

Și nu în ultimul rând, Ilie Bolojan vorbește despre influențarea atitudinii funcționarilor Primăriei, încercând să transforme instituția într-un partener pentru cetățeni și agenții economici.

 

Adauga comentariu